Medijska pismenost često se definira kao sposobnost analize, kritičkog vrednovanja i stvaranja novog medijskog sadržaja. Nekada su medije obuhvaćali tisak, radio i televizija. Danas su to prvenstveno mobilni uređaji – pametni telefon, laptop, tablet te pametni sat.
DRUŠTVENE MREŽE
Kada govorimo o medijima najzastupljeniji su društveni mediji koji su od velike važnosti za društveni sustav. Oni imaju velik utjecaj na naš svakodnevni život jer najviše vremena pred ekranom odlazi upravo na društvene mreže. Važno je biti umjeren u provođenju vremena ispred ekrana, pogotovo u svrhu razonode.
Medijska pismenost omogućava pojedincu da razazna svrhu neke medijske poruke. One mogu varirati od zabave do zloupotrebe i zato je ključno medijski se opismeniti. Pismenost u medijskom svijetu puno je više od čitanja i pisanja. Predstavlja razinu sposobnosti da poruku analiziramo i o istoj donesemo smislen zaključak, pogotovo kada su u pitanju informacije obrazovnog karaktera.
Jedna od temeljnih stavki u procesu postizanja medijske pismenosti jest podizanje svijesti o štetnom utjecaju medija na pojedinca, osobito kod društvenih mreža. Nacionalno istraživanje Ureda pučke pravobraniteljice o govoru mržnje, provedeno 2019. među mladima od 18 do 30 godina, pokazalo je da se 96% mladih srelo se s govorom mržnje; da je gotovo svaka druga mlada osoba (44%) bila meta govora mržnje i da se 1/3 mladih s govorom mržnje susreće gotovo svakodnevno – na društvenim mrežama, novinskim portalima, forumima i sličnim medijima.
Analiza medija nam otkriva tko nam i zašto govori kroz medijske poruke i olakšava nam snalaženje u velikom broju različitih, ponekad suprotstavljenih informacija. Kao produktivna vještina, ona nas osposobljava da koristimo medije kako bismo organizirali, kreirali i usmjeravali naše ideje i poruke.
Iako je izloženost medijima i izvorima informacija često nekontrolirana i događa se gotovo automatski, upravo je medijska pismenost ta koja razvija vještine svjesnog odlučivanja o izlaganju medijskom sadržaju i kritičke analize tog medijskog sadržaja. Zato je od velike važnosti omogućiti svakom pojedincu, a pogotovo djeci kvalitetno obrazovanje koje beskompromisno uključuje edukaciju o medijima.
Ovaj projekt provodi se uz sredstva Ministarstva znanosti i obrazovanja!
Sadržaj objave u isključivoj je odgovornosti Korisnika i ni pod kojim se uvjetima ne može smatrati kao odraz stajališta Ministarstva znanosti i obrazovanja.